donderdag 30 december 2010

gezellig

Sinds we terug zijn van vakantie is het erg gezellig in huize Noordeloos. De kerstsfeer helpt hier ook een handje bij. In Elora's kamer staat een mini kerstboom waar ze erg trots op is. Net als wij, is Elora erg blij dat ze weer een eigen kamer heeft, al probeert ze best nog wel eens uit of ze bij ons in bed mag. Maar wij zijn onverbiddelijk, en Elora vindt het ook wel goed zo. Soms gaat ze ook ineens in haar eigen kamer spelen, gewoon om even alleen te zijn.

Tijdens de kerst hebben we haar weer schandelijk verwend. We moeten daar mee oppassen, want we kunnen ook overdrijven en dat maakt kinderen niet dankbaarder. Toch is Elora erg enthousiast met haar speelgoed en dat maakt het geven ook zo leuk.

Ze is zo heerlijk vrolijk en zo gezellig en ze begrijpt ons zo ontzettend goed, dat is echt heel erg leuk. Elora en ik hebben een hele sterke band weer opgebouwd tijdens de vakantie en alles loopt heel erg gemoedelijk. Zelfs als ze in een wat moeilijkere bui is, is het goed te doen. Ze is makkelijk te corrigeren, alleen is ze soms wel op zoek naar ruzie en kan ze spontaan niets meer. Maar als ik haar uitleg dat ik dit gedrag niet zo gezellig vindt, krijg ik soms van haar te horen: "Sorry mam, dat had ik nou niet moeten doen". Hoe blijf je daar nou boos op?

De kerstdagen waren ook weer super. Ons kind heeft zich voorbeeldig en gezellig gedragen in de restaurants en ik ben bijna de hele dag door overweldigd door een trots gevoel.

Ze wordt steeds groter, niet alleen fysiek, want ze is lang, maar ook qua begrip. Het is zo leuk om te zien wat ze ineens allemaal begrijpt en beleeft. Vaak vertel ik haar dat zij het belangrijkste meisje in mijn wereld is en vandaag zei ze ineens uit het niets: Mamma, weet jij dat jij voor mij ook het belangrijkste meisje in de wereld ben? Toen ik even vol schoot vroeg ze: "Waarom heb je nou traantjes?". Wat een heerlijk ding is het toch en wat ben ik toch verliefd op haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten