zaterdag 13 november 2010

Sinterklaas kapoentje

"Weet je wie er vandaag in het land komt?", papagaait Elora ons vol enthousiasme, voor ik kan antwoorden zegt ze als een ware volwassenen: "Sinterklaas, is dat niet leuk?". Om mijn mond speelt een grijns. Om 12:30 is het zo ver, onze goedheilig man komt met stoomboot en entourage ons kikkerlandje in en wij zitten voor de buis geplakt. Elora is het snel zat en al gauw zitten mamma en pappa alleen te kijken.

Af en toe komt ze nog wel eens kijken, maar ze heeft het te druk met klimmen en klauteren. Elora is altijd al een druk kind geweest, maar haar hyperbuien beginnen nu een hoogtepunt te bereiken en ik merk dat wij helemaal gesloopt zijn van haar drukte.

's Nachts slaapt ze slecht met al die spanning, maar ook door de regen en de storm en ze is overdag hyper. Ze wrijft de hele dag in de ogen en gaapt continue. Elora is moe... en wij ook, want dankzij ons drukke meisje, slapen wij ook niet echt.

Als er iets gebeurd op tv komt ze snel weer kijken. De hele tijd is ze aan het zingen. Geen echte liedjes, maar vooral lalalalalalala liedjes waar we echt HELEMAAL gek van worden. Ook is ze ontzettend veel ruzie aan het zoeken. "Ik kan niet lief zijn en dan krijg ik ook geen cadeautjes", zegt ze met een pruillip, "Ik kan geen Sinterklaas liedjes zingen, hoor maar ik kan alleen maar weh weh weh zingen". Ik ben deze discussies zat en negeer haar een beetje. Als ze eenmaal lief aan het spelen is gaan Daan en ik lekker even samen een filmpje kijken op de boven verdieping. Elora is stil aan het spelen en na een minuut of 10 vind ik het verdacht, ik heb haar al een tijdje niet gehoord. We kijken het nog even aan maar 5 minuten later gaan we toch even kijken wat er aan de hand is.

Even slaat mijn hart over, ik zie er niet en ze reageert niet, maar dan zie ik het... ze ligt onder de tafel... te slapen. Helemaal kapot. Ze heeft een bedje gemaakt met een boel knuffels, een boek van haar vader, de schedel van Halloween en mijn tas.... en ze is boven op mijn tas in slaap gevallen. Dit heb ik haar geloof ik nog nooit zien doen, buiten haar bed slapen. Misschien 1 keer toen ze heel klein was. Ik begrijp haar rare buien ook beter nu. Ze is moe, al die Sintspanning wordt te veel voor haar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten